Mesaj de eroare

Fişierul specificat public://field/image/cum_puteti_munci_legal_in_danemarca.png nu a putut fi copiat, pentru că nu există un fişier cu acest nume. Trebuie verificată corectitudinea numelui introdus.

Cum puteţi munci legal în Danemarca

Northern EuropeDenmark

Pentru a munci legal în Danemarca, cetăţenii români au nevoie de permis de muncă şi de şedere.

Acesta se eliberează de către The Danish ImmigrationService(Serviciul Danez pentru Imigraţii). Anterior obţinerii autorizaţiei de muncă de către cetăţeanul român se procedează la o verificare a priorităţii la angajare a cetăţenilor danezi şi ai statelor membre UE, cu excepţia cetăţenilor din Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Slovacia, Slovenia, Cehia, Ungaria şi Bulgaria.

Pentru obţinerea permisului de muncă şi şedere, viitorul angajat trebuie să depună o cerere tip la The Danish Immigration Service(împreună cu alte documente pe care trebuie să le depună angajatorul).

Condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru obţinerea permisului de muncă:
1.angajarea se va face pentru o durată a timpului de lucru de cel puţin 30 de ore pe săptămână, pe baza unui contract valid, în conformitate cu prevederile contractului colectiv de muncă danez; în mod excepţional, angajarea se face pentru cel puţin 30 de ore pe săptămână pe baza unui contract individual pentru profesia de cercetător, profesor, funcţionar în poziţii de conducere sau specialist;
2. angajatorul trebuie să fie înregistrat la organele fiscale daneze şi compania să nu fie implicată în greve, închideri de unităţi sau blocaje financiare;
3. angajatorul trebuie să aibă o ofertă specială de angajare pentru solicitant, sau să prezinte un contract de muncă semnat de ambele părţi.

Pentru procesarea cererilor de permise de muncă, The Danish Immigration Service solicită printr-un formular special, informatii de la angajator( date despre angajator, sectorul de activitate termeni de angajare etc.).

Formularele tip se pot solicita de la: -The Danish Immigration Service Adresa: Ryesgade 53, 2100 Copenhagen Ř, Denmark; Tel. + 45 35 36 66 00; Fax. +45 35 36 1916 E-mail: us@us.dk; Internet web site: http://www.nyidanmark.dk ;

  • secţiile de poliţie locale din Danemarca;
  • Ambasada Regatului Danemarcei din România

Adresa: Str. Dr. Burghelea nr. 3, Bucureşti, România Tel. + 40 21 300 08 00; Fax: +40 21 312 03 58; +40 21 300 08 17
E-mail: buhamb@um.dk,Internet web site:
www.ambbukarest.um.dk.

O copie a ofertei de angajare sau a contractului de muncă trebuie transmisă către The Danish Immigration Service de către angajator sau să fie anexată formularului tip completat de angajator. Se anexează şi o fotografie recentă tip paşaport a viitorului angajat. Fotografia trebuie să aibă dimensiunile 35x45 mm. The Danish Immigration Service îşi rezervă dreptul de a cere o declaraţie de la consiliile locale regionale de muncă.

Solicitantul poate începe munca numai după emiterea permisului de muncă şi de şedere.

Permisul de muncă şi de şedere se emite numai pentru profesia specificată în formularul tip. În cazul în care solicitantul primeşte o nouă ofertă de muncă, el trebuie să facă o nouă cerere pentru obţinerea unui nou permis de muncă şi de şedere.

Toate cazurile de eliberare a permisului de muncă şi de şedere sunt procesate de către The Danish Immigration Service. Dacă această instuţie refuză emiterea permisului de şedere şi de muncă, decizia acestei instituţii poate fi contestată la Ministerul Danez al Afacerilor pentru Refugiaţi, Imigraţii şi Integrare.

Permisul de muncă şi şedere are o valabilitate de un an, cu posibilitatea prelungirii.

Cercetătorii, profesorii, funcţionarii în poziţiile de conducere şi specialiştii pot obţine permisul de muncă şi şedere pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea extinderii acestuia până la 4 ani.

Permisul de şedere în Danemarca nu se acordă pe o perioadă mai lungă decât perioada contractului de muncă. Dreptul de şedere este nul la expirarea dreptului de muncă al angajatului.

Permisul de muncă este emis şi se transmite angajatorului când angajatul s-a înregistrat la Biroul local de evidenţă statistică a populaţiei.

Angajaţii care fac dovada că au lucrat în Danemarca o perioadă neîntreruptă de 12 luni pot obţine statutul de „angajat înregistrat“.

Astfel, în locul permisului normal de şedere, acestor angajaţi li se va emite un document care dovedeşte înregistrarea lor la The Danish Immigration Service. Acest document nu are o dată de expirare şi permite angajatului să schimbe locul de muncă fără obţinerea permisiunii de la The Danish Immigration Service.