Comisia de industrie a Parlamentului European a adoptat propunerea Comisiei Europene de separare patrimonială a producţiei şi...
Prepeliţa - maşina de ouat japoneză
De același autor
Majoritatea pensiunilor agroturistice din judeţ au fost ocupate de Paşte. Cu o lună înainte de Sărbătorile Pascale, pensiunile...
Deşi mina Certej din judeţul Hunedoara a fost închisă, în curtea acesteia, aproximativ 250 de kilograme de aur fin îşi aşteaptă...
Până la această dată, nici un cioban hunedorean nu şi-a organizat stâna conform normelelor europene. Acest lucru le poate aduce...
Orice ţăran român care a primit o cotă de lapte trebuie să se apuce serios de matematică. Şi asta pentru că va trebui să completeze...
Afacerile de tip franciză încep să aibă o creştere aproape exponenţială în România. Cu toate acestea continuăm să stăm prost la...
Creşterea prepeliţelor este, la ora actuală, o afacere aproape inexistentă, dar de perspectivă. În condiţiile în care oul de prepeliţă câştigă tot mai mulţi adepţi, creşterea prepeliţelor se poate dovedi a fi o afacere de succes.
Investiţia iniţială, relativ redusă, este unul dintre atuurile acestui gen de afaceri.
O crescătorie de 500 de prepeliţe japoneze necesită un spaţiu de aproximativ 20 de metri pătraţi.
Costurile de înfiinţare se ridică la aproximativ 25 de milioane de lei în condiţiile în care achiziţionaţi prepeliţe adulte.
Cantitatea zilnică de hrană necesară pentru cele 500 de prepeliţe este de 12 kilograme de furaje.
Este recomandabil să folosiţi furaje de calitate pentru obţinerea unui randament cât mai bun în ceea ce priveşte numărul de ouă obţinute.
Prepeliţa japoneză este o adevărată maşină de ouat.
Numărul de ouă pe care aceasta le depune este condiţionat de vârstă.
În primul an prepeliţa depune câte un ou pe zi, randamentul scăzând după ce aceasta ajunge la vârsta de un an şi jumătate.
Este momentul în care aceasta poate fi valorificată pentru carne, urmând să introduceţi o nouă serie de prepeliţe ajunse la perioada în care randamentul este maxim.
Cel mai important aspect al afacerii rămâne piaţa de desfacere. La ora actuală, aceasta este slab conturată, principalul motiv fiind necunoaşterea de către potenţialii clienţi a calităţilor curative pe care le are un ou de prepeliţă.
Tocmai de aceea, este recomandabil să nu vă limitaţi la piaţa locală. Căutaţi pieţe de distibuţie în oraşe mari unde există suficiente persoane care consumă ouă de prepeliţă.
FIŞĂ DE PREZENTARE A AFACERII
NUMĂR DE PREPELIŢE: 500
PRODUCŢIE: aproximativ 150.000 de ouă/an
PROFIT BRUT: 300 de milioane de lei
CAPITAL INIŢIAL: 25 de milioane de lei
SITUAŢIA PIEŢEI: relativ bună
FACTORI DE RISC: lipsa unei strategii de marketing. Mulţi crescători sunt puşi în situaţia de a nu-şi vinde marfa
NUMĂR DE ANGAJAŢI: poate fi dezvoltată ca o afacere de familie
POTENŢIAL DE DEZVOLTARE: condiţionat de capacitatea de a forma o piaţă