Regimul alimentar în timpul verii

Regimul alimentar în timpul verii

Cel mai uşor este să slăbim în timpul verii, întrucât putem diversifica şi echilibra dieta, fără a fi necesară o cură drastică care atrage după sine dezechilibre nutriţionale. Indiferent de dieta pe care o urmaţi, este foarte important să consumaţi 2-3 litri de apă în fiecare zi.

Roşii şi ardei
Legumele au un conţinut bogat de vitamine şi minerale, fiind ideale pentru slăbit.

Roşiile şi ardeii oferă un aport caloric redus. Alegeţi roşii intens colorate, coapte, tari şi păstraţi-le în frigider.

Folosiţi suc şi pastă de roşii fără aditivi, conservanţi sau adaos de zahăr.

Sunt recomandate mai degrabă legumele cogelate, decât cele conservate prin alte metode.

Alegeţi ardeii tari, crocanţi, cu miros puternic, pe care îi puteţi păstra la frigider câteva zile.

Îi puteţi consuma cruzi în salate, sau copţi. Atenţia la sâmburii ardeilor, care pot determina tulburări digestive.

Roşiile mici se pot tăia în jumătate şi apoi se pun la cuptor, la foc mic, până scad. Pot fi servite cu paste făinoase, diferite salate sau brânză de capră.

Fructe de pădure
Afinele, căpşunile, frăguţele, coacăzele albe, roşii, negre, agrişele, zmeura conţin foarte mulţi antioxidanţi.

Aceştia reduc riscul de apariţie a cancerului şi întârzie îmbătrânirea organismului.

Sunt bogate în fibre alimentare care menţin un tranzit intestinal normal şi au un aport caloric scăzut.

Consumaţi fructe de pădure în special dimineaţa, alături de cereale integrale.

Fructele de pădure pot fi consumate proaspete, uscate sau congelate. Înlocuiţi prăjiturile, îngheţata cu fructe de pădure sau iaurt amestecat cu fructe de pădure mixate.

Iaurtul
Iaurtul are un conţinut scăzut de grăsimi, fiind însă bogat în proteine şi calciu, ideal în dietele de slăbit.

Dietele cu iaurt sunt foarte sănătoase, combat constipaţia şi întăresc sistemul osos şi imunitar.

Iaurtul se poate consuma simplu, sau în adaos cu cereale integrale, fructe uscate sau fructe crude mixate. Înlocuiţi îngheţata cu iaurt îngheţat amestecat cu fructe.

Fasole verde şi uscată
Fasolea este un bun înlocuitor al cărnii în dietele vegetariene.

Fasolea conţine o mare cantitate de fibre, ce menţine un tranzit intestinal normal, este hrănitoare şi are un conţinut caloric redus. Consumaţi fasole verde fiartă în salate sau în alte mâncăruri gătite.

Fasolea boabe poate fi consumată în salate, alături de alte legume. Pentru a reduce efectele neplăcute ale consumului de fasole (balonare, flatulenţă), luaţi pastile care conţin enzime suplimentare, ce fac digestia mai uşoară.

Salată de peşte cu fasole: prăjiţi peştele la grătar, îl mărunţiţi şi adăugaţi sos de lămâie, fasole neagră fiartă, boabe de porumb fiert din conservă, 2-3 picături de oţet şi 2 linguri de ulei de măsline extravirgin. Opţional, puteţi servi cu cartofi copţi la cuptor.

Apa
Apa ajută la eliminarea toxinelor din organism prin transpiraţie şi urină.

Este lipsită de calorii şi trebuie consumată în cantităţi suficiente – 2 litri pe zi.

Consumaţi apă plată sau minerală, sucuri naturale obţinute din fructe, pe care le consumaţi imediat după preparare, lapte degresat, supe sau ceaiuri.

Sunt recomandate sucurile obţinute din apă minerală şi suc natural sau lămâie.