Vine primăvara mâncam sănătos

De același autor

Ne dă târcoale primăvara și ne trage de mânecă să fim atenți ce punem în farfurie, fiindcă sezonul rece ne-a mai secătuit de vitamine și săruri minerale.

Ce trebuie să facem cu mâncarea noastră în timp de primă-vărare? Face recomandări științifice, nu bârfe de trei lei despre cure de slăbire, un medic specialist în nutriție și boli metabolice, medic primar doctor Mihaela Ionescu de la Institutul de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice "N. Paulescu".

În zilele de primăvară este bine să facem o cură de legume și fructe. Să mâncăm pe îndestulate salate, ciorbă de lobodă, urzici, ștevie, spanac, care au răsărit pe tarabele din piețe. În felul acesta, aducem vitamine, în special vitamina C și vitamina A, dar și săruri minerale, în special potasiu și magneziu.

Spun unii că este bine să mănânci legumele, dar și fructele crude și să le ferești de foc, fiindcă acesta distruge din bogăția de elemente valoroase conținute. Este adevărat că legumele este cel mai bine să le mănânci crude, fiindcă în salate aduci astfel mai multe vitamine și săruri minerale.

Dar sunt oameni care nu suportă crudităţile. Aşa că lor li se recomandă să fiarbă legumele. În stare fiartă se împuținează vitaminele și sărurile, dar tot rămân suficiente pentru organism, precizează dr Mihaela Ionescu.

O altă vorbă care umblă este că spanacul e bogat în fier și corectează anemiile. Adevărul e doar în parte real. Căci fierul din spanac nu se prea absoarbe în intestin. Totuși, este bine să mănânci spanac, fiindcă fibrele din el alungă constipația, cea care ne păstrează toxinele în organism.

Cei care sunt vlăguiți de stări de astenie trebuie să înghită suplimente nutritive pentru a-și aduce în corp o dată cu ele vitamine, minerale, acizi grași esențiali, aminoacizi. Dar dr Mihaela Ionescu are și aici un avertisment de făcut. Suplimentele nutritive conțin multe vitamine B1 și B6, care stimulează pofta de mâncare, deci trebuie să fim atenți să nu îngroșăm silueta și să mâncăm cumpătat, pentru a nu așeza pe noi kilograme în plus.

De fapt, cura de vegetale nu îngrașă. Și apoi, primăvara, prin timpul însorit, ne sporește cheful de a ne plimba, deci omul face mai multă mișcare și, fără să observe, luptă cu îngrășarea